Klachtenregeling

Wij staan open voor uw feedback

Bij Tandartspraktijk Reusel streven we naar de best mogelijke zorg en duidelijke communicatie.
Heeft u een klacht of bent u ergens niet helemaal tevreden over? Laat het ons weten.
Wij nemen uw feedback serieus en zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.

Gesprek:

Een gesprek met uw tandarts kan vaak veel duidelijkheid bieden. Hier heeft u de gelegenheid om uw zorgen of ongenoegen te uiten, terwijl de tandarts de kans krijgt om de behandeling en het proces nader toe te lichten. In veel gevallen leidt een open gesprek tot een oplossing en een beter begrip van elkaars standpunten.

Second opinion:

Heeft u na het gesprek nog steeds twijfels, dan kunt u altijd een second opinion aanvragen bij een andere tandarts. Een tandarts die niet betrokken was bij de situatie kan uw visie bevestigen, nuanceren, of zelfs een nieuw perspectief bieden. Dit kan u en uw tandarts helpen om een weloverwogen beslissing te nemen en het probleem samen op te lossen.

Vragen of klachten?

Hoewel we streven naar de hoogste kwaliteit zorg, kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met de behandeling. Als dat het geval is, willen we graag samen met u naar een oplossing zoeken. Blijf niet met uw zorgen zitten, maar bespreek ze met ons. Neem eerst telefonisch contact op met de praktijk, zodat we tijd kunnen inplannen voor een gesprek met de tandarts om uw klacht te bespreken. Wij staan open voor feedback en willen er alles aan doen om tot een oplossing te komen.

Heeft u nog vragen, of komt u er samen met ons niet uit? Dan kunt u terecht op allesoverhetgebit.nl voor meer informatie of contact opnemen met het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) via 0900 202 5012 voor onafhankelijk advies.

Klacht indienen bij de KNMT
Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u deze indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar wij bij aangesloten zijn. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal kosteloos bemiddelen om alsnog tot een oplossing te komen.

Mocht u ondanks de bemiddeling van de klachtenfunctionaris geen oplossing vinden, kunt u voor een bedrag van €75 een beroep doen op de geschilleninstantie mondzorg. Een commissie van vijf deskundigen zal uw klacht dan beoordelen en een oordeel vellen.

Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op  Allesoverhetgebit.nl . Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt  (T.I.P.), tel. 0900 202 5012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.


De K.N.M.T. klachtenregeling is in lijn met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en door de Consumentenbond goedgekeurd.

Op zoek naar een nieuwe tandarts? Wij verwelkomen je graag in onze praktijk!